Veelgestelde vragen


1. Kan ik bij Continu alleen terecht voor een tijdelijke medewerker?

Onze dienstverlening is op maat, dus in feite bepaalt u zelf wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen. Het zoeken naar een tijdelijke medewerker behoort absoluut tot de mogelijkheden. De meeste bemiddelingen starten echter op uitzendarbeid en hebben als doel een (uiteindelijk) dienstverband bij u als opdrachtgever. Voor zowel een tijdelijk als vast dienstverband kunt u dus bij ons terecht.

 

2. Wat is voor mij het verschil tussen werving & selectie en uitzendarbeid?

Via uitzendarbeid kunt u eerst een bepaalde, vooraf vastgestelde periode wennen aan een medewerker. En andersom natuurlijk. Gedurende deze tijd, staat de medewerker bij Continu Carrière onder contract. Bij werving & selectie maakt u gebruik van het netwerk van Continu Carrière. Continu rekruteert en selecteert. Na een positief wervingsgesprek treedt de medewerker direct bij u in dienst.

 

3. Wat zijn de voordelen van uitzendarbeid?

  • Gedurende de uitzendarbeid periode heeft u de kans om de medewerker te leren kennen. Wanneer u tevreden bent over de medewerker, kunt u na een nader overeengekomen periode de medewerker kosteloos in dienst nemen.
  • Continu Carrière hanteert een all-in uurtarief. Alle werkgeverslasten, doorbetaling bij vakantie, feestdagen, bijzonder verlof en ziekte zijn voor rekening van Continu Carrière. U betaalt slechts de gewerkte uren.
  • De medewerker is in dienst van Continu Carrière, alle administratieve afwikkelingen worden door Continu Carrière verzorgd.
  • Continu Carrière werkt op basis van no cure no pay. Pas als een medewerker start, gaat u voor de gewerkte uren van de medewerker een uurtarief betalen.
  • U bespaart uw kostbare tijd door de werving en selectie bij Continu Carrière uit te besteden.

 

4. Hoe werven jullie medewerkers?

Wij werven kandidaten via on- en offline advertenties, internet, beurzen en sponsoring van studieverenigingen. Daarnaast maken wij ook veelvuldig gebruik van onze ruime database en het uitgebreide netwerk van de accountmanagers van Continu Carrière.

 

5. Hoeveel medewerkers bemiddelen jullie op jaarbasis?

De afgelopen jaren hebben wij duizenden medewerkers aan een job geholpen binnen ons netwerk.

 

6. Is Continu VCU gecertificeerd?

Ja. Sinds 2009 zijn wij in het bezit van een VCU certificering. Met het VCU-certificaat biedt Continu de garantie dat haar medewerkers altijd goed geïnformeerd zijn over de veiligheid- en gezondheidsrisico’s van een technisch beroep. Tevens krijgen de medewerkers uitgebreide informatie over de persoonlijke beschermingsmiddelen die hen helpt om de risico’s te beperken. Continu Carrière is tevens in het bezit van een ISO-EN-NEN certificering.

 

7. Doet Continu Carrière aan headhunting?

Nee. Alleen wanneer iemand bij ons aangeeft op zoek te zijn naar een nieuwe job, gaan wij voor hem of haar aan de slag.

 

8. Werken jullie ook op basis van 0-uren contracten?

Nee, wij werken alleen met uitzendarbeid contracten op basis van een project of een medewerker treedt direct in dienst bij de opdrachtgever (Werving & Selectie).

Maak een afspraak met één van onze accountmanagers